Els alumnes Mar Oropesa i Guillermo Rueda guanyen els premis de la cinquena edició dels Premis Lalo

Els exalumnes Guillermo Rueda i Mar Oropesa, el tercer i la quarta, començant per l’esquerra/Foto: Fundació Sant Antoni Abat

L’exalumne Guillermo Rueda ha estat el guanyador enguany del premi Lalo, en la modalitat d’Arts, pel treball de recerca que va presentar el curs passat amb el títol “Producció d’un EP Debut”. Per la seva banda, l’exalumna Mar Oropesa ha aconseguit que el seu treball de recerca “A la conquesta del cos desitjat” hagi estat premiat amb el segon premi de la modalitat de Ciència i Tecnologia. Els premis, valorats econòmicament amb 600 i 300 €, segons si són els primers o els segons de la seva categoria, van ser atorgats el 28 d’octubre passat per la Fundació Sant Antoni Abat, que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

Una de les cançons que l’exalumne Guillermo Rueda va crear per al seu treball de recerca

A continuació podeu llegir un fragment del treball de recerca de l’exalumna Mar Oropesa.

Què és la transsexualitat i la transgeneritat?

La identitat de gènere és un procés de construcció per definir-nos, la convicció personal i íntima d’una persona de sentir-se home, dona o no binària. Ser transgènere significa que la identitat de gènere d’una persona no es correspon amb el gènere assignat socialment del seu cos. Tenen sentiments de pertànyer a l’altre gènere. Això no obstant, el terme transsexual fa referència al sexe biològic, el qual s’assigna al néixer. Aquestes persones tenen la convicció i s’identifiquen amb el gènere oposat al seu sexe biològic. Així doncs, els transsexuals tenen sentiments de ser assignats amb el gènere equivocat. La transsexualitat pot ser definida com la circumstància que succeeix quan una persona mostra una anatomia sexual amb la qual no es troba identificada. En aquest sentit, la seva identitat sexual i el seu sexe biològic no es corresponen. La transsexualitat pot ser masculina o femenina. Així, la transsexualitat masculina fa referència a una persona que neix amb el sexe biològic i els seus atributs de dona, però que, no obstant això, se sent un home. En cas contrari, quan parlem de transsexualitat femenina ens referim a una persona que neix amb penis i testicles, però se sent dona.

Per a més informació sobre els premis Lalo

Èric Serra, exalumne de 2n de Batxillerat de l’institut Baix a mar, juntament amb el seu pare, Sergi Serra, que són besnet i net de Josep Anton Serra i Alsina, el vilanoví que va crear el personatge de Lalo.

Llegiu-ne l’entrevista aquí