SORTIDA AL PARLAMENT DE CATALUNYA I AL BARRI GÒTIC

Els dies 28 i 29 de novembre vam fer una sortida a Barcelona amb els alumnes de 3r d’ESO. En primer lloc, vam fer una petita ruta pel barri gòtic barceloní, valorant algunes de les moltes mostres d’art que integra i descobrint alguns dels misteris que amaga. Tot plegat, ens ha servit d’introducció pel temari que donarem ben aviat, relacionat amb l’edat mitjana i l’edat moderna.

Després d’una petita pausa d’esbarjo pel parc de la Ciutadella, vam fer l’activitat “Soc diputat/diputada”, un taller organitzat pel mateix Parlament de Catalunya que aconsegueix que els mateixos alumnes es posin en la pell dels parlamentaris: fent propostes, debatent i votant els diferents càrrecs sorgits de la cambra legislativa. Sens dubte, ha sigut una cloenda ben gràfica perquè l’alumnat acabi d’entendre com funciona el nostre sistema democràtic i, també, com ells mateixos poden fer propostes per millorar la nostra societat.