LLUM A 1R DE BATXILLERAT

El passat dijous, diversos alumnes de 1r de Batxillerat van participar en una videoconferència amb l’escriptor, periodista i comunicador Ferran Ramon-Cortès, l’autor del llibre opcional que han llegit al 2n trimestre, titulat “L’illa dels 5 fars”.

El llibre tracta dels fonaments de la comunicació i ha estat una eina més per a motivar l’alumnat i refermar la seva capacitat personal en aquest àmbit. La història se situa a l’illa de Menorca i parteix de la metàfora dels fars com a focus d’il·luminació, de guia, de referent i el seu sistema de transmissió de missatges.

Ferran Ramon-Cortés va parlar breument del seu llibre i de l’elaboració de l’escriptura del text i, tot seguit, va donar pas a les preguntes de l’alumnat per tal de fer-los protagonistes de la trobada. Va respondre àmpliament i amb complicitat totes les preguntes, tot donant claus i consells per a la millora de la comunicació i de la vida i el futur dels joves. Un missatge repetit, com a proposta final: que escriguin i no tinguin por de fer-ho, que sentin, que visquin. Un alè humà enmig de la deshumanització actual.