ELS ALUMNES D’HISTÒRIA DE SEGON DE BATXILLERAT VISITEN EL BORN CCM

Dijous 25 d’octubre de 2018, els alumnes de segon de batxillerat, acompanyats dels seus professors de la matèria d’història, van fer una visita al BORN,CENTRE DE CULTURA I MEMÒRIA, de Barcelona.

A través de la visita comentada al jaciment d’El Born CCM i a l’exposició “Una infància sota les bombes”, els alumnes van reflexionar sobre l’impacte físic i psicològic que suposen les guerres sobre els infants, com en el cas del setge sobre Barcelona del 1714, en els bombardejos aeris indiscriminats durant la Guerra Civil o en els conflictes actuals existents arreu del món.

Una magnífica exposició dels bombardejos sobre Barcelona l’any 1938 ens va acostar al punt de vista dels infants sobre la guerra i sobre la violació sistemàtica dels drets fonamentals dels infants al llarg del temps. Van poder veure molts dibuixos fets pels nens i nenes que van viure els fets i van aprendre com el govern de la Generalitat va procurar protegir els infants dels atacs, allunyant-los dels llocs de més perill i organitzant estades i colònies fora de la ciutat.

Finalment, en el taller, els alumnes van realitzar una pràctica de com és de diferent el relat històric del mateix fet segons l’època i segons qui controla el poder, relacionada amb els bombardejos sobre la Plaça de Sant Felip Neri de Barcelona.

En resum, la visita va servir per prendre consciència de com la construcció de la memòria democràtica contribueix a la generació de la cultura de la pau positiva.

Més fotos: https://drive.google.com/drive/folders/10I1YxRlQr0CP2xVCL4zlY61sSpNKQvoX?usp=sharing