ELS ALUMNES DE GESTIÓ ADMINISTRATIVA GUANYEN EL CONCURS “EMPRESAULA”

Els alumnes de segon curs del cicle formatiu de grau mitjà de gestió administrativa del Institut Andreu Nin de l’el Vendrell havien d’idear una empresa, un model de negoci que fos rendible.

L’objectiu era que tinguessin en compte totes les variables per a un nou negoci. La necessitat en un entorn, els costos, viabilitat i, sobretot, el manteniment en el temps.

Amb les idees de negoci que poguessin sortir, es van presentar al concurs que impulsa Empresaula, una plataforma online de simulació d’empreses i que integra una xarxa de negocis creats i gestionats per alumnes.

En la plataforma exposen els coneixements adquirits en classe i desenvolupen les tasques que exigeix l’empresa que han ideat. Gestionen des del departament de compres i vendes al de recursos humans el de finances d’igual manera que en una empresa real.

39589dee3c1e85b

La trobada
Una vegada a l’any els diferents centro participants realitzen una trobada real. Per completar els contactes que ja mantenen durant l’any a través de la plataforma digital. En la trobada d’empreses simulades complementen els contactes i es realitzen sessions de compra i venda.

La reunió d’aquest any ha estat a l’auditori Axa de Barcelona. Han participat 46 centres educatius de diferents comunitats en els quals s’han ideat fins a 142 empreses simulades. Els alumnes mostren i expliquen les seves empreses. Així, a més dels criteris econòmics també es posa a prova la seva capacitat comunicativa per vendre el seu negoci. I l’empresa que han ideat els alumnes de l’institut del Vendrell ha guanyat el primer premi.

Es tracta de Food&Cofee un servei de cafeteria i aliments per a les empreses. El premi és de 100.000 euros, però com l’empresa, de moment el xec també és fictici. Els alumnes de l’institut del Vendrell també van ser a la trobada amb l’empresa Officetronic.

Enhorabona!!!

Font: http://www.diaridetarragona.com/costa/80884/el-ies-andreu-nin-de-el-vendrell-triunfa-con-su-empresa-virtual