1A SESSIÓ PROJECTE EDUCLIMAD A L’INS ANDREU NIN

L’alumnat de 4t d’ESO de l’Optativa Cultura Científica ha participat avui divendres 9 de febrer en el Projecte EDUCLIMAD, Assemblees Climàtiques Escolars: cocreació d’estratègies d’adaptació i mitigació al canvi climàtic i desenvolupament de competències en sostenibilitat.

Aquesta primera sessió ha consistit un taller formatiu el qual ha inclòs una fase d’aprenentatge mitjançant exercicis de visualització de futurs alternatius.

En primer lloc, cada alumne ha respost una enquesta sobre els seus coneixements previs sobre el canvi climàtic.

A continuació, s’ha distribuït l’alumnat en 4 grups cooperatius i cadascun d’ells ha elaborat un mapa conceptual d’un d’aquests vectors: energia, aigua, aire i turisme.

Seguidament, cada grup ha elaborat un decàleg amb propostes d’accions sobre el seu vector i finalment s’ha dut a terme una fase de deliberació on individualment cada alumne ha prioritzat les seves tres propostes d’accions en referència a cada vector.