VISITA DE L’AA ALS LLOCS EMBLEMÀTICS DEL VENDRELL

El dia 6 de maig els alumnes de l’aula d’acollida de l’INS Andreu Nin hem visitat el Museu Deu i hem fet un recorregut guiat per la vil·la del Vendrell. Aquesta sortida ens ha agradat molt perquè hem après coses de la història del poble on vivim!

En arribar al Museu hem vist les catifes i els plats que estan col·locats sota un terra de vidre. Després hem fet una visita per tot el museu on hem vist quadres, escultures, gerros, copes de vi i d’altres obres d’art d’artistes catalans.  També hem vist part del mobiliari de la casa del Sr. Deu, notari que va donar totes les seves obres a l’Ajuntament del Vendrell a canvi que les exposessin en un Museu amb la condició que la gent del seu poble  hi pogués entrar gratuïtament.

Hem fet una pausa per esmorzar als jardins i de seguida  hem començat la visita per la vil·la. Hem vist la plaça Nova que té forma de violoncel en honor a Pau Casals.

També hem passat per davant de les cases nadiues de Pau Casals i Àngel Guimerà. Ens hem fotografiat al costat de  l’escultura de bronze del carrer Santa Anna on una  parella simbolitza la festa del de pa Beneï. També hem passejat pel carrer del Delme, carrer Alt i carrer de les Garrofes. I  ens hem aturat a la plaça Vella on hem vist l’escultura de bronze d’un avi amb la seva néta, mostrant-li l’àngel del campanar del Vendrell

Hem entrat a l’església d’estil barroc on hem pogut observar l’orgue. Hem passat pel carrer on la paret està pintada representant la façana  de la impremta Ramon Germans, que eren  amics d’Àngel Guimerà i  van imprimir els primers diaris del Vendrell i també un llibre de la Història del Vendrell. I a  l’altre costat de la plaça hem vist  la pintura, que també omple tota la paret,  dels Castellers dels Nens del Vendrell.

Hem acabat la sortida al Portal del Pardo, entrada principal al centre del Vendrell des de fa molts anys.

Els alumnes de l’aula d’acollida

(Tianle, Amy, Astrid, Erika i Diego)