SORTIDA AL PARLAMENT DE CATALUNYA 7 DE MARÇ DE 2018

SORTIDA AL PARLAMENT DE CATALUNYA

Dimecres 7 de març de 2018

140 alumnes de tercer i quart d’ESO han anat a Barcelona a visitar el Parlament de Catalunya.

La sortida ha estat organitzada des de la matèria de Geografia i Història, ja que les institucions catalanes formen part del temari de tercer i la historia contemporània de quart inclou la historia de Catalunya, de la qual el nostre Parlament n’és un element important.

Hem fet una visita guiada a l’edifici del Parlament en la qual els alumnes han après com funciona la institució que acull el poder legislatiu del nostre país.

Repartits en 4 grups hem anat passant per l’hemicicle i ens hem situat a la part corresponent al públic, des d’on qualsevol ciutadà, fent una sol·licitud prèvia, té dret a assistir als plens parlamentaris. Algun grup privilegiat s’ha pogut fer la foto a la tarima d’oradors, davant del lloc corresponent a la mesa del Parlament,… altres no hem tingut la mateixa sort.

Després hem anat a visitar el Born Centre Cultural, el jaciment arqueològic situat a l’antic mercat del Born (molt a prop del Parlament), on hem pogut veure les restes del Barri de la Ribera, enderrocat per ordre de Felip V després de la derrota catalana de 1714 a la Guerra de Successió.

També hem tingut una estona lliure per gaudir del Parc de la Ciutadella i els seus jardins, llacs, fonts i monuments.

En resum, una sortida molt ben aprofitada!!!

FOTOS: https://drive.google.com/drive/folders/1DT6roP_8Aho2JANe0NVPIRICCM9AeJM8?usp=sharing

Departament de Ciències Socials