PROJECTE ETWINING AMB LES AÇORES: “CINEMA-DESAFIO CRIATIVO DAS STEM”

Els alumnes del SIEI de l’Institut Andreu Nin han participat en un projecte eTwining a nivel europeu. Ho han fet conjuntament amb 2 centres educatius d’alumnes amb NEE de les Illes Terceira, a les Açores (Portugal). Un d’ells és l’EBI (Escola Bàsica Integrada) de Praia da Vitoria (la turma OCUPACIONAL i la  turma DESPISTE E ORIENTAÇÃO VOCACIONAL), i l’altre l’EBI de Angra do Heroísmo (la  turma do Profissionalizante/Curso Cozinha).

Aquest projecte té com a títol “CINEMA-DESAFIO CRIATIVO DAS STEM”. Ha estat un viatge conjunt en què hem compartit monuments, gastronomia, festes, tradicions locals, etc. a través de produccions de vídeo entre tots tres instituts. Tant nosaltres com els centres de Portugal, iniciem aquest projecte amb l’objectiu de despertar la curiositat cap a altres països i promoure la connexió entre la societat i el nostre alumnat, intentant apropar el món que ens envolta a través de les TIC.

A través de la plataforma eTwinning hem compartit diferents vídeos d’experiències viscudes a la nostra població i en nostre centre durant els últims mesos. També hem tingut l’oportunitat de preguntar als nostres companys de Portugal tots els dubtes i curiositats sobre ells i la seva cultura. Ells han fet el mateix amb nosaltres. Ha estat una experiència molt enriquidora tant a nivell cultural com personal.

Us deixem alguns dels  vídeos que hem fet  com: la presentació dels nostres alumnes, un recorregut per l’Andreu Nin, el nostre hortet del SIEI, un passeig històric pel Vendrell, com es fa la “coca enramada”, un curs de fotografia que vam fer al SIEI o un breu recull dels principals balls populars del Vendrell.