FUNDACIÓ VILLABLANCA – GRUP PERE MATA

El passat divendres 29 de març es va celebrar una xerrada a la sala d’actes per l’alumnat dels CFGM de CAI i també de 1r de TAPD a càrrec del Rafel Martínez Leal, psicòleg de la Fundació Villablanca, Grup Pere Mata, on va explicar els serveis d’atenció a la discapacitat intel·lectual i salut mental que s’ofereixen des d’aquesta institució. Vam conèixer els diferents serveis que disposa la Fundació: residencials (de llarga i curta estada), centres de dia (de teràpia ocupacional o d’atenció especialitzada), serveis especialitzats (Unitat hospitalària UHEDI, SESMDI). Ens van explicar els programes assistencials que ofereixen: tallers (de teatre, de contes…), esport, esplai etc. A més de teràpies pioneres com la teràpia assistida amb animals o el biojardí. El nucli central de la xerrada va ser el paper de l’auxiliar en les institucions de salut mental i la seva rellevància en aquestes actuacions. La xerrada va servir per ampliar el coneixement i perspectives professionals dels futurs auxiliars. Donem les gràcies al Rafel per col·laborar en la formació del nostre alumnat.