FEM TALLERS A LA URV

Els alumnes de 2n de Batxillerat van poder realitzar un seguit de tallers a la Universitat Rovira i Virgili. En total es van portar a terme 3 activitats, impartides per professors o col·laboradors de la URV.

En primer lloc vam assistir a un taller sobre Ortotipografia, a càrrec d’Anna Montserrat, en el qual vam poder conèixer diferents criteris per utilitzar un estil més adequat a l’hora de redactar els treballs, per poder presentar-los d’una manera més formal, més adient. Va ser molt interessant perquè proporcionarà als alumnes un plus per millorar els seus treballs de recerca.

En acabar, i després d’una pausa per esmorzar, vam anar a una aula convertida en un plató de televisió. Allà vam veure com treballen les persones que es dediquen a aquest món: vam conèixer com funcionen les càmeres, la il·luminació, el so… I també ens van explicar petits trucs que fan que tota la ficció sigui una realitat als nostres ulls.

I per últim, vam tenir l’oportunitat de saber una mica més l’origen del cinema, com va començar, quins materials s’utilitzaven, res a veure amb la gran indústria del cinema actual. També vam poder experimentar amb els materials, tocar-los, visualitzar-los. I al final del taller, ens van passar un seguit de projeccions en què vam poder veure des d’imatges històriques, com l’assassinat de J.F. Kennedy o la vida quotidiana de Hitler, fins a pel·lícules més domèstiques, com el Salou dels anys 20.

Una gran jornada que enriqueix els coneixements dels nostres alumnes i que els obre portes a futurs mons professionals.