CIÈNCIA AL FISIDABO

El passat divendres 28 de maig, l’alumnat de l’optativa de Física i Química de 4t d’ESO i de Física I de 1r de Batxillerat de l’INS Andreu Nin, juntament amb 4 professors del departament de Ciències Experimentals, van participar en el FISIDABO, una jornada en què el parc d’atraccions Tibidabo es converteix en un laboratori de física.

Durant tot el matí els alumnes van posar en pràctica a les atraccions del Tibidabo tots els coneixements de física que han treballat durant el curs. A través de dossiers on s’explicava quin era l’objectiu en cada experiment i el telèfon mòbil, que es va convertir en una eina de mesura molt útil gràcies als seus sensors, els alumnes van mesurar i calcular diverses magnituds físiques per entendre el comportament físic de les atraccions.

Així doncs, els cotxes de xoc, la muntanya russa, el Pirata (un vaixell que es balanceja) o la Nòria, entre d’altres, es van convertir per un dia en eines d’aprenentatge de la física molt potents, sense abandonar la seva part lúdica. Aprendre mentre ens ho passem bé!

A la jornada, que està organitzada per la Universitat Politècnica de Catalunya juntament amb el parc d’atraccions Tibidabo, hi van participar, amb totes les mesures COVID, un miler d’alumnes d’ESO i de batxillerat de tota Catalunya.

Més fotos en el següent enllaç: