CELEBRACIÓ DE LA SETMANA DE LA CIÈNCIA 2020/21

El passat Novembre, dins del marc de la setmana de la ciència, els alumnes de l’optativa de 4t d’ESO de Física i Química van participar en una activitat organitzada pel Servei d’Innovació, xarxes i serveis educatius de la Generalitat de Catalunya. Aquesta activitat constava d’un repte científic, en aquest cas sobre genètica, que els alumnes havien de resoldre per a poder participar en la jornada, que va consistir en una videoconferència amb la Gemma Marfany, professora de la Universitat de Barcelona.

Així doncs, un parell de setmanes abans de la videotrucada, la Gemma, a través d’un vídeo, va plantejar el repte als alumnes: aïllar l’ADN de la mucosa bucal amb productes que podem trobar a casa. Els alumnes, en grup, seguint el procediment que s’explicava al vídeo, van aconseguir aïllar el seu ADN de la mucosa bucal, sempre utilitzant el mètode científic.

Finalment, durant la videotrucada, els alumnes van poder fer preguntes a la Gemma sobre el repte en qüestió, sobre la genètica, la recerca i sobre el paper de les dones a la ciència.