Properes activitats

Participació en la Fira d’Entitats

Per segon any consecutiu, l’Institut ha tingut un espai en la Fira d’entitats que s’ha celebrat el dissabte 21 d’abril en horari de matí i tarda. Allà s’han mostrat diversos treballs i productes elaborats per l’alumnat, així com informació sobre la línia i activitats del centre.

Jornada cultural i Sant Jordi

El dilluns 23 d’abril es celebra cada any una jornada cultural i de Sant Jordi a l’Institut. Per una banda l’alumnat participa en tallers organitzats per entitats externes, pel professorat o bé pel mateix alumnat; per l’altra, es realitza un acte festiu al Centre de Sant Martí, amb actuacions musicals i teatrals i lliurament de premis i diplomes diversos.

Tertúlia del Club de lectura

L’Institut va convidar al Club de lectura de Sant Martí a fer una de les seves trobades en la nostra biblioteca; els membres del Club van acceptar la invitació i van escollir com a llibre una de les lectures de català, per tal que el nostre alumnat pogués participar també en la trobada. Finalment, la tertúlia es farà el divendres 27 d’abril, a les 19:30 h, i el llibre a comentar serà “T’estimo si he begut” de l’Empar Moliné.

Cloenda del Programa LECXIT

El dijous 3 de maig, a les 16:45 h, es realitzarà a la sala d’actes de l’Institut l’acte de cloenda del programa LECXIT, un projecte de servei comunitari que fomenta la lectura dels infants de les escoles mitjançant l’acompanyament per part d’alumnes voluntàries de 4t d’ESO de l’Institut, que els fan de tutores.

Jornada de portes obertes del Batxillerat

El mateix dijous dia 3 de maig, però a les 18 h, es farà la jornada de portes obertes sobre el batxillerat, adreçada a les famílies de l’alumnat que aquest curs està a 4t d’ESO i a famílies provinents d’altres centres. Consistirà en una xerrada informativa a la sala d’actes seguida d’una visita per les instal·lacions del centre.

Exposició “Escoles d’altres mons”

Del 4 al 25 de maig s’instal·larà al nostre centre una exposició fotogràfica que forma part d’un projecte educatiu de sensibilització vers el dret a l’educació i les desigualtats socials que, des de l’any 2006, compta amb el suport de la Diputació de Barcelona; a partir de 50 fotografies de Kim Manresa ens apropa a escoles, mestres i alumnes de més de 30 països d’arreu del món. L’exposició serà visitada per les escoles de l’Alt Foix i també estarà oberta al públic en l’horari del centre: de dilluns a divendres de 8 a 14:30 i els dijous, a més, de 15 a 16h; podeu trobar més informació en el següent enllaç: https://www.diba.cat/web/educacio/recursos/jornades/escolesam

Curs d’Iniciació a les noves tecnologies per a adults

Per tercera vegada s’organitza un curs, del 8 de maig al 5 de juny (els dimarts de les 15:15 a les 16:45 h), en què alumnat voluntari de 4t d’ESO introduirà a persones adultes en la utilització de les noves tecnologies: operacions bàsiques, edició de textos, cerca d’informació, el correu electrònic, les xarxes socials, etc. Es tracta també d’un servei comunitari, dins de l’àmbit de l’intercanvi generacional, i les persones interessades a assistir-hi poden recollir i presentar un formulari d’inscripció, al propi Institut, com a molt tard el 3 de maig.