Oferta educativa per al curs 18/19

El proper curs a l’Institut de l’Alt Foix oferirem tots els cursos de l’ESO i quatre modalitats del Batxillerat: Científic, Tecnològic, Humanístic i Social (també la possibilitat de cursar-lo en 3 anys).

El treball dels equips docents i el dels departaments i seminaris, conjuntament amb una orientació personalitzada per part dels tutors i tutores individuals facilita el seguiment de la seva evolució i ajuda, alhora, a adaptar la formació a la diversitat de l’alumnat.

RECURSOS HUMANS I INSTAL·LACIONS

– Prop de 40 educadors/es: professors/es, mestre d’educació especial i vetlladora, en formació permanent per a la innovació i la inclusió; 3 membres del personal d’administració i serveis.

– Edifici construït l’any 2014 de gairebé 2.500 m2 de superfície útil, amb 1.155 m2 d’aules i una àrea poliesportiva i recreativa de 1.065 m2, funcional, acollidor i amb totes les comoditats i possibilitats que aporta l’arquitectura actual.

– 13 aules de grup classe i 2 més de grup reduït, totes elles dotades d’ordinador portàtil i pissarra digital, més 9 aules específiques: biblioteca escolar, informàtica, tecnologia, taller, laboratori, música, visual i plàstica, USEE/SIEI, treball IOC (Institut Obert de Catalunya); aules de tutoria i carros d’ordinadors portàtils.

– Múltiples espais: sala d’actes, sala de professorat, administració, consergeria/copisteria, 3 departaments, 2 despatxos de direcció i 2 de reunions. Per a les activitats d’educació física fem ús del pavelló poliesportiu i del camp de futbol municipals.

METODOLOGIA I ACTUACIONS

– Agrupaments flexibles en les matèries instrumentals i desdoblaments en petit grup en algunes matèries.

– Suport individualitzat a l’alumnat amb dificultats i suport lingüístic per a l’alumnat nouvingut.

– Pla Intensiu de Millora (PIM) a 1r d’ESO i Aula oberta amb treball cooperatiu.

– Suport Intensiu a l’Educació Inclusiva (SIEI).

– Pla de lectura de centre i biblioteca escolar d’ús públic.

– Integració de les noves tecnologies dins de la metodologia docent.

– Projecte de convivència, mediació escolar, programa #aquiproubullying.

– Consell escolar, consell de direcció i consell d’alumnes.

– Coordinació primària – secundària i treball de tècniques d’estudi.

– Servei Salut i escola i Punt d’Informació i Dinamització en Centres Secundària.

– Serveis comunitaris: LECXIT, Projecte Rius, Informàtica per a adults.

– Diades de centre, colònies escolars viatges finals d’etapa.

– Comunicació mitjançant la pàgina web i les xarxes socials