La biblioteca de l’Institut. Un recurs amb moltes possibilitats

Biblioteca escolar

L’Institut de l’Alt Foix disposa d’un ampli espai de biblioteca d’uns 80 m2 de superfície i unes quaranta places, quatre de les quals dotades amb ordinador i accés a internet. Compta actualment amb un catàleg de prop de 2.500 elements (entre llibres, revistes i exemplars diversos), una part del qual està obert al préstec de l’alumnat del nostre centre.

Un grup de professorat coordina el projecte de Biblioteca escolar, organitzant i impulsant aquest recurs per tal que sigui el més útil possible en la dinàmica educativa del centre. L’espai s’utilitza també com a espai de reunió i com a aula i és obert a tot l’alumnat durant l’hora d’esbarjo, temps en què es poden gestionar les consultes i préstecs de material.

La biblioteca de l’Institut també és un espai idoni per altres usos, com són l’organització de xerrades, conferències o reunions de treball. En aquest sentit, en els darrers cursos ja s’hi han organitzat diferents actes informatius i trobades, com les del Club de lectura de Sant Martí.

En definitiva, les possibilitats que ofereix un espai de biblioteca per a tota la ciutadania de l’Alt Foix, en especial per al jovent, són múltiples i molt diverses. Fins ara només les hem començat a explorar i caldrà desenvolupar-les més fins aconseguir donar a la biblioteca tot el seu sentit com a espai educatiu i de relació.