Impacte de la sisena onada a l’Institut

Si vam acabar l’any 2021 parlant de “progressiva recuperació de la normalitat”, amb la tornada a classe després de vacances ens hem trobat amb un augment espectacular de casos positius en alumnat del nostre centre:

• durant tot el primer trimestre: 3 positius
  • durant les vacances de Nadal: 6 positius
  • del 10 al 16 de gener (primera setmana de classes): 25 positius
  • del 17 al 23 de gener (segona setmana de classes): 36 positius

El diumenge anterior a l’inici de les classes es va publicar un nou protocol de gestió de casos, que al cap de només dos dies ja es va modificar considerablement. El procediment a seguir en aquests moments, davant d’un cas positiu en un grup classe, depèn de la situació immunològica de cada persona:

• l’alumnat que ha donat positiu en els darrers 3 mesos (amb prova diagnòstica que ho confirmi), excepte l’alumne/a que acaba de donar positiu: pot anar a l’institut sense fer-se test d’antígens.
  • l’alumnat vacunat (pauta completa des de fa 14 dies): es recomana fer-se un test d’antígens gratuït a les farmàcies adherides i no anar a l’institut fins que no es tingui el resultat negatiu; abans d’anar a la farmàcia les famílies poden mirar si tenen el test activat entrant a “La meva salut” (es veu com una recepta). ja que poden trigar entre 24 i 48 hores a tenir-lo.
  • l’alumnat no immunitzat: ha de fer 7 dies de quarantena a comptar a partir de l’últim dia de contacte amb l’alumne/a que ha donat positiu (evidentment, sempre que no tingui símptomes).

Les famílies que s’han fet el test a casa, en cas d’obtenir un resultat positiu ho han de notificar a la farmàcia per tal que l’introdueixin en el seu aplicatiu ja que, si no ho fan, aquest positiu no constarà en les dades de Salut i no se’ls considerarà com a immunitzats durant els següents 3 mesos.

Totes les persones immunitzades (tant les vacunades amb pauta completa com les que han donat positiu en els darrers 3 mesos) estan exemptes de fer quarantena, però cal que disminueixin la seva interacció social i que estiguin amatents a l’aparició de qualsevol símptoma; si n’apareix algun, cal que es quedin a casa i que es posin en contacte telefònic o a través de La Meva Salut amb el seu centre d’atenció primària.

En el cas de l’alumnat que ha de fer quarantena, els seus tutors/es personals de l’Institut s’hi posen en contacte per tal de fer-los arribar orientacions i feina per als dies corresponents, la qual cosa es combina si escau amb classes telemàtiques per part del professorat.