El Consell de l’alumnat visita el Parlament de Catalunya

El passat dimecres dia 15 de gener el Consell d’alumnat de l’Institut, format pels delegats i delegades dels diferents grups, va visitar el Parlament de Catalunya acompanyat per una part del Consell escolar del centre.

Al Parlament, la màxima institució del nostre país, vam ser rebuts per dues diputades: la Rut Ribas i la Jenn Díaz. La primera està vinculada a la nostra comarca (ja que és de Sant Sadurní d’Anoia), és la diputada més jove de la cambra i forma part de la secretaria de la mesa del Parlament. La segona compagina la seva professió d’escriptora (és autora d’obres com Belfondo, El duelo y la fiesta, Mujer sin hijo, Es un decir, Mare i filla o Vida familiar) amb la tasca política.

Totes dues van fer reflexionar a l’alumnat sobre el reduït nombre de dones entre els diputats, les poques presidentes o portaveus de grup parlamentari i, fins i tot, de membres de la mesa (2 dones de 7 membres en total) i van explicar la seva implicació en diverses comissions relacionades amb la igualtat i la lluita contra la violència masclista amb l’objectiu d’elaborar un Pla d’Igualtat. Els representants del nostre Institut van reconèixer també una falta de paritat entre delegats i delegades dins del Consell d’alumnat i van donar a conèixer algunes iniciatives del centre com la de fer una anàlisi global de la situació pel que fa al gènere, impulsada per una comissió de Coeducació i equitat de gènere creada aquest curs.

Posteriorment vam rebre la visita d’un tercer diputat, en Lluís Font i, tot seguit, vam fer un recorregut per les principals dependències de l’edifici, guiats per un membre del departament de relacions institucionals del Parlament, que va descobrir-nos múltiples anècdotes històriques relacionades amb la institució i la construcció o remodelació dels diferents espais.