Acampada’19 (alumnat de 2n de batxillerat)

SEGONA ACAMPADA A L’INSTITUT DE L’ALT FOIX

El passat 30 d’octubre els alumnes de primer d’ESO i Batxillerat vam celebrar la segona acampada de l’Institut de l’Alt Foix. Aquesta acampada té el propòsit de connectar els nous alumnes amb els més veterans.

Els alumnes de Batxillerat érem els encarregats de preparar activitats pels més petits. Estàvem convocats a l’institut aproximadament a les 9 de la nit, mentre que els alumnes de l’ESO ja portaven una estona a l’Institut fent projectes relacionats amb les seves matèries.

Un cop allà, els alumnes més veterans ens vam posar a preparar la classe apartant taules i cadires per fer un espai on posar les màrfegues i els sacs de dormir. En acabar (a les 22 h. aproximadament), els alumnes de Batxillerat, alhora que els de l’ESO, vam començar a sopar. Amb la panxa plena, els més petits van tenir temps lliure al pati  i els de Batxillerat érem els encarregats de vigilar-los mentre els professors sopaven.

A partir d’aquí, començaven les activitats preparades per nosaltres pels més petits. Els de primer de batxillerat van obrir aquella nit màgica amb una recerca de la bandera per la primera planta de l’Institut i pel pati. A la vegada, els de segon de batxillerat ultimàvem els darrers detalls de la nostra activitat: el túnel del terror!

Aproximadament a les 0.30 h de la nit, el túnel del terror va obrir les seves portes.  Aquesta activitat es realitzava en petits grups de 5-6 persones acompanyades d’un professor. Començava amb dues alumnes encarregades d’explicar una història de terror que havia tingut lloc a la segona planta de l’institut. Llavors, quan els més petits pujaven per les escales, es trobaven amb el passadís de la segona planta modificat de forma terrorífica i caracteritzada pel Halloween. En aquest túnel podien trobar finestres plenes de sang, alumnes actuant com personatges famosos de pel·lícules de por, música tètrica, sorolls estranys, etc.

A la 1.30 h. concloïen totes les dinàmiques preparades per aquella nit. A continuació cada curs es va dirigir a la seva respectiva aula on passarien la nit. Els de primer d’ESO van mirar una pel·lícula de la saga de Percy Jackson. Els de primer de batxillerat van estar escoltant música i tocant la guitarra.

I nosaltres i els nostres companys i companyes de segon de batxillerat vam estar parlant i explicant anècdotes gracioses fins que ens vam anar quedant adormits.

En conclusió, els alumnes de segon de batxillerat vam estar molt contents que el professorat tornés a confiar en nosaltres un any més per fer aquesta activitat inusual conjuntament amb els nouvinguts de l’institut. Vam passar-nos-ho molt bé i recordarem aquest dia com una gran experiència en el nostre últim any al centre.

Àlex Santiago i Marta Rovira, alumnes de segon de Batxillerat.