Entrevista al Pol Retamal

Estimats lectors, ja feia temps que voliem fer una entrevista a en Pol, un exalumne i esportista increÏble. Aquí la teniu !

Hola Pol, com estàs?

Hola, molt bé. Moltes gràcies per pensar en mi pel vostre blog.

Sabem una mica de tú, sobretot del tema esportiu, ens actualitzes una mica i també ens dius com et va tot?

Actualment estic considerat esportista d’alt nivell i em dedico professionalment a aquest esport, el que em requereix d’una pràctica quasi diària d’entrenaments a la pista de Vilafrafanca. A més estic finalitzant els meus estudis de Grau en Mitjans Audiovisuals a Mataró.

Perquè t’agrada l’atletisme?

L’atletisme és un esport que vaig començar a practicar amb 5 anys. Des de llavors l’he trobat molt interessant i el fet de tenir els meus amics allà, va ajudar a que m’hi quedés durant uns quants anys, fins que em vaig adonar que personalment m’agradava molt. L’atletisme és un esport amb múltiples disciplines (no tot és córrer) el que fa que tinguis un ampli ventall d’opcions per escollir i definir la prova o proves que més t’agraden.

Quan vas començar a practicar-ho?

Als 5 anys.

Actualment en quina modalitat t’estàs entrenant?

Actualment em dedico a la velocitat i participo en les proves de 60m, 100m i 200m.

Quines són les properes proves o curses que tens previstes?

A curt termini estic preparant el Campionat d’Europa de pista coberta i el Campionat del Món d’aire lliure. A llarg termini, estem preparant les olimpíades de París 2024.

On vius ara, Pol?

Ara mateix visc a Sant Martí Sarroca.

Ens expliques alguns records o anècdotes del teu pas per l’institut?

Doncs, el meu pas per l’institut es veu marcat per la transició d’estudiar en barracons a estudiar en l’edifici que hi ha actualment. Recordo molt el fred i la calor que passavem a l’aula fins que vaig cursar 4t i vam canviar al nou edifici.

Vens sovint per aquí?

Si, ja que hi resideix-ho.

Estudies en l’actualitat?

Sí, estic finalitzant els estudis de grau.

Quin és el teu plat preferit?

El meu plat preferit és el Goulash. Un plat d’origen hongarès, que és una sopa o guisat de carn i verdures condimentat amb pebre vermell i altres espècies. En general els plats on hi hagi salsa per sucar pà m’encanten.

Què penses que faràs d’aquí a 20 anys?

Actualment les meves preocupacions es basen en el present, en l’esport i no m’agrada pensar en què estaré fent d’aquí a uns anys,

Tens mascota? com es diu?

No en tinc.

Ens agradaria que poguessis adreçar unes paraules als alumnes de l’institut per finalitzar l’entrevista.

Doncs, m’agradaria dir-vos que intenteu exprimir aquests anys de coneixement que teniu per davant i que no us frustreu si no sabeu que voleu ser de grans. Penseu en aquelles activitats/estudis que realment us apassionin i estigueu còmodes fent el que més us agradi. Allunyeu-vos de les persones que us diuen que estudieu alguna cosa perquè te sortida. Heu de buscar i explotar el que més us agradi i serà la manera d’estar content amb un mateix, que és el que més compte.

Volem agraïr al Pol que hagi trobat un forat en la seva agenda per contestar les nostres preguntes i li desitgem mooolts èxits.

1. Celi

Hola, periodistes SIEI!
    Quina passada d’entrevista!! M’ha encantat recordar el Pol. Ell acabava l’institut quan jo vaig arribar a treballar-hi, d’això ja fa uns 7 anys! M’ha encantat el consell que us ha donat al final, jo també penso que cal dedicar-se al que realment ens apassiona, tot i que a vegades costa arribar-hi, val la pena fer l’esforç!
    La del Marc també em va agradar molt i quan me’l vaig trobar un dia al Decathlon de Vilanova en vam parlar i tot. Aquesta activitat del blog és molt molona!
    Petons!