Els Escacs

Hola estimats lectors, portem un temps volent fer un petit article sobre el món dels escacs. Aprofitant que un company nostre és jugador, i pel que ens diuen, força bo.

Comencem:

L’aprenentatge dels escacs, un joc d’estratègia de gran profunditat, presenta beneficis per a totes les edats en general, però en el cas dels joves, els ajuda d’una manera força especial a despertar les seves capacitats intelectuals i desenvolupar el seu pensament lògic d’una forma més avançada.

Darrerament aquest joc s’ha fet una mica més popular a causa d’una sèrie de Nerflix “Gambito de dama”.

Alguns dels beneficis que hem trobat són:

• Millora la memòria, doncs s’han de recordar les normes i les jugades.
  • Fomenta la concentració.
  • Ajuda al desenvolupament de pensament crític.
  • Promou el pensament lògic.
  • S’aprén a resoldre problemes i prendre decisions.
  • Es desenvolupa la imaginació i la creativitat.
  • Socialitza
  • Es treballa l’esperit de superació.

Ara passem a fer una petita entrevista al Jordi Borràs, alumne de l’institut i jugador d’escacs.

Hola Jordi, sabem que t’agrada jugar a escacs, et volem fer unes preguntes.

1.Des de quan jugues?

Doncs sempre he jugat però apuntat al club un any i mig

2. Perquè t’agrada tant?

Perquè és un joc d’estratègia i també perquè em recorda al Frans, un molt bon amic que jugavem molt

3. On jugues o entrenes?

Al Club d’escacs de Vilafranca

4.Quantes partides jugues a la setmana?

No ho sé, no les conto, per què les setmanes que tinc competició practico molt més que les altres.

5.A casa també jugues? amb qui?

Sí, normalment amb els meus pares.

6. I a l’institut?

Molt poc, algun dia a la biblioteca si trobo algú que vulgui jugar.

7. Quins creus que són els beneficis per tu de jugar a escacs?

El primer de tot és perquè m’agrada molt, després perquè em relaxa i conec gent.

Moltes gràcies per respondre a les preguntes.

Bé, fins aquí l’article dels escacs, us animem a jugar mooooltes partides i deixar una mica les pantalles…😉

La setmana vinent una mica més!😊

1. Sam

Que bé aquest article! Jordi quan fem una partideta? Voleu saber una curiositat? De petitona a l’escola vaig tenir durant la primària una assignatura obligatòria: escacs ☺️
    Era ben divertit!
    Fins la setmana vinent!

2. Santiago

Què interessant! Jo només sé els moviments de les peces, però m’agradaria aprendre a jugar una mica, perquè té molta relació amb les Matemàtiques.