Tallers de Ciències

• Els alumnes de 1r i 2n de BTX de Biologia han participat d’uns tallers de ciència, anomenats “Ciència al Carrer” que s’han celebrat com un dels actes de la setmana de la ciència a BCN. Aquests tallers de ciència relacionats amb la recerca biomèdica,  han sigut realitzats per l’IDIBAPS, i hi han participat 250 alumnes de centres de tot Catalunya.

• Els alumnes han pogut aprendre què són els ferrofluids i observar en directe nanopartícules magnètiques, les seves propietats i aplicacions.

• També han creat els seus propis indicadors de PH a partir d’una col llombarda i han extret l’ADN d’un plàtan. Per altra banda han pogut comprovar mitjançant trucs de màgia que la nostra percepció té alguns punts febles.

• Finalment, part de l’alumnat es va mesurar la glucosa en sang veient les diferències entre els que havien menjat prèviament o no  i tot seguit van comprovar la diferent concentració de sucres que contenen productes sintetitzats a la indústria (sucs envasats)  versus productes naturals (fruites).