Els alumnes de 1r i 2n de BTX de Biologia han participat d’uns tallers de ciència, anomenats “Ciència al Carrer” que s’han celebrat com un dels actes de la setmana de la ciència a BCN. Aquests tallers de ciència relacionats amb la recerca biomèdica, han sigut realitzats per l’IDIBAPS, i hi han participat 250 alumnes de centres de tot Catalunya.
Els alumnes han pogut aprendre què són els ferrofluids i observar en directe nanopartícules magnètiques, les seves propietats i aplicacions.
També han creat els seus propis indicadors de PH a partir d’una col llombarda i han extret l’ADN d’un plàtan. Per altra banda han pogut comprovar mitjançant trucs de màgia que la nostra percepció té alguns punts febles.
Finalment, part de l’alumnat es va mesurar la glucosa en sang veient les diferències entre els que havien menjat prèviament o no i tot seguit van comprovar la diferent concentració de sucres que contenen productes sintetitzats a la indústria (sucs envasats) versus productes naturals (fruites).