Jornades d’Inclusió IV

Hola a tothom!

Avui us volem fer un post sobre les Jornades d’Inclusió que realitzem al nostre institut a l’alumnat de 2n d’ESO. La 4a edició es va realitzar el passat dimecres 28 de febrer.

El cartell guanyador de les jornades, va ser un dels escollits entre tots els que van dissenyar i crear l’alumnat de 2n en la matèria d’Educació visual i plàstica. Els guanyadors van aconseguir un premi d’unes entrades per anar al cinema Kubrick de Vilafranca del Penedès.

En la primera part del dia, es van realitzar tres xerrades per part de les entitats:
– CREDA, per parlar-nos curiositats i recomanacions sobre la discapacitat auditiva.
– Autisme en futur, per ajudar-nos a posar-nos en la pell de les persones amb TEA, amb dinàmiques molt originals.
– Activament, van venir persones a explicar-nos vivències reals i emocionants sobre salut mental.

En la segona part del dia, vam començar amb els tallers:
– Taller de sals de bany amb persones de Mas Albornà.
– Xerrada d’una alumna de Batxillerat, l’Estel, sobre el seu treball de recerca sobre l’epilèpsia.
– Taller de jocs adaptats per persones amb discapacitat visual, proporcionats per l’entitat ONCE.
– Proves amb cadires de rodes per moure’ns i jugar a bàsquet, per posar-nos en la pell de la discapacitat física.
– Cuina de pa de pessics amb els professionals del Suport Intensiu del centre.

Al final del dia, vam fer una cloenda per tal d’agrair la participació de tots els talleristes, la bona actitud de l’alumnat i a l’equip del seminari d’orientació per l’organització.

També afegir que la Granja Foods va col·laborar amb nosaltres per poder donar un detall als talleristes d’entitats que van participar en les jornades. Estem molt agraïts!

Van ser unes jornades molt emotives, dinàmiques i que van ajudar a sensibilitzar sobre la diversitat que ens envolta en la societat en la qual vivim. Us veiem en comentaris per saber què us van semblar!

1. Santiago

Enhorabona per la feina al Seminari d’Orientació! És una gran iniciativa, es fan activitats molt interessatns i l’alumnat aprèn molt sobre realitats que potser no coneixen.

2. Joan Romaní

Els tallers de mobilitat adaptada (cadires de rodes i pals d’invidents) són una gran idea per a millorar l’empatia i entendre que vol dir realment un edifici accessible.