Final de curs a l’Institut

Durant el mes de juny les activitats a l’Institut s’han anat modificant considerablement.

El dilluns 13 l’alumnat de l’ESO i 1r de batxillerat va passar una jornada de convivència en un parc temàtic en companyia d’una bona part del professorat del centre.

Del 14 al 16 es van elaborar uns treballs de síntesi i projectes de recerca per grups a l’ESO i es van presentar l’endemà davant d’uns tribunals. Mentrestant, l’alumnat de primer de batxillerat avançava els seus treballs de recerca i el de segon feia les proves d’accés a la universitat (la selectivitat).

El divendres 17 es va fer les festes de final de curs i comiat de l’alumnat de 4t d’ESO i 2n de batxillerat, a les quals es van sumar enguany les promocions de fa dos cursos dels mateixos nivells ja que la pandèmia els havia impedit celebrar el seu comiat. Els actes van consistir en diversos parlaments (direcció, AMPA, professorat i alumnat), lliurament d’orles de l’Institut i obsequis de l’AMPA, alguna actuació musical i la visualització de vídeos amb imatges d’arxiu del pas pel centre de l’alumnat esmentat. La jornada va continuar amb un sopar de tota la comunitat educativa que va comptar amb la participació de més de 150 persones i va acabar amb una discoteca a l’aire lliure, tot això organitzat per l’AMPA del centre.

El dilluns i dimarts següents l’alumnat i el professorat van fer dues jornades de treball per a la comunitat, que també s’havien interromput els dos cursos anteriors a causa de la pandèmia. Enguany es van pintar totes les aules del primer pis i es van envernissar els bancs de treball de l’exterior.

Finalment, el dimecres 22 va acabar oficialment el curs per a l’alumnat, amb el lliurament de notes i comentaris per part de tutores i tutors personals i els corresponents comiats fins al curs vinent.

El professorat i la resta de personal, però, segueix treballant al centre fins a la Festa Major ja que encara queden força tasques per fer: traspassos d’informació entre les escoles de primària i l’institut, confecció dels grups, elecció de llibres de text i llicències digitals, elaboració de les memòries, realització de claustres pedagògics per debatre i consensuar els canvis per al curs vinent, etc. I tot això mentre es mantenen diverses incerteses al voltant dels nous currículums d’ESO i Batxillerat, encara no publicats en el moment de tancar aquest article, o alguns aspectes de l’organització i gestió del proper curs.