Entrevista Marc Sanchez Suriol

El dia 21 vam convidar a l’institut al nostre excompany Marc Sánchez per realitzar l’entrevista que tot seguit us compartim:

Hola Marc, com estàs?

Bé, molt bé.

Què estàs fent actualment?

Doncs mireu, demà començo a treballar de marbrista en una empresa de Vilafranca, estic molt content.

Què vas fer al sortir de l’institut?

Vaig anar a un PTT (Pla de Transició al Treball) de mecànica al Vendrell, que vam mirar des de l’institut, i això va comportar que després cursés un grau mig.

Què tal el canvi d’estudiar en aquest institut a un altre?

És molt diferent, canvies totalment, perquè canvies d’estudiar tot al matí a fer-ho tot de tarda i plegar gairebé a les 10 de la nit i sobretot els professors, que no estan gaire per tu, va molt diferent, ells només estan per la matèria que han de donar.

Quins records tens del teu pas per l’institut?

Doncs algo que a mi m’ha deixat molt marcat, és el tracte que em van donar els professors, sobretot la Sam i el Josep. Aquí acostumeu a queixar-vos una mica, que si això o lo altre però, desprès quan us feu més grans veureu que aquí és on us tractaran millor i comprovareu que, els altres us ensenyen i aquí us ensenyen i eduquen.

Jo (Iscle) sóc de primer, per tant nou a l’institut, m’agradaria que em donèssis un consell per la meva estada a l’institut.

Si, es clar. El consell que et dono és que intentis portar-te el millor que puguis i que t’esforcis el màxim per després quan siguis gran veure que tot aquell esforç serà el millor que vas poder fer.

Marc, què és el que més et va costar en sortir de l’institut?

Penso que la mobilitat, el fet de que no et puguin portar cada dia a l’institut i haver d’anar cada dia a l’altre i dedicar més d’una hora en transport. Estudiar de tarda va ser un canvi important i dur, també fer les pràctiques va fer que no tingués gaire temps per mi i va ser molt complicat.

Has estat treballant? Quin és el dia a dia ?

He treballat de cambrer i en un taller mecànic i les dues feines són molt dures, el nivell d’exigència és molt alt i i si et pares un segon ja t’estàn cridant l’atenció. Has d’estar a tope!

Recordem que t’agraden molt les motos i els cotxes, ja t’has tret els carnets?

Vaig començar aquest agost a estudiar per al carnet de cotxe, i ja he aprovat la teòrica, també estic posat amb el carnet de moto avui mateix tinc l’exàmen de pràctica de moto i quan acabi em posaré a fer pràctiques de cotxe, perquè hi ha llista d’espera. Tot és possible.

Conserves amics de l’institut?

Doncs mira, quan vam acabar em veia més o menys amb alguns companys, però ara ens veiem uns dos o tres sovint, anem a fer voltes amb les motos i a prendre alguna cosa. Si érem amics de petits, perquè no de grans?

Què trobes a faltar de l’institut?

A part de les sortides i activitats, el que més trobo a faltar és l’amor que em donaven els professors, en concret el Josep i la Sam, que em donaven suport en tot, en lo personal i en el referent a les classes, recordo totes les estones que em dedicaven en les atencions individuals i que estaven molt a sobre meu, i això em va ajudar a sentir-me estimat i estimar-me a mi mateix, és el que més trobo a faltar, ningú us tractarà com aquí.

Quins projectes de futur tens?

En tinc uns quants, tinc pendent acabar de treure’m els carnets i seguir estudiant un cicle formatiu de grau mig de planxa i pintura. A més, altres cursos que vull fer com d’agricultura, penso que encara que tingui un treball haig de seguir formant-me. Us dic que és molt important que aprofiteu el temps i tingueu el cap ben ocupat, fent algun curs d’idiomes o el que sigui però estar ocupat.

Marc moltíssimes gràcies per el teu temps, t’hem fet matinar una mica… Ens ha agradat moltíssim que vinguis i siguis tant amable i ens donis aquests consells tant savis. Sàpigues que aquí tens uns amics per sempre.

Una forta abraçada Markitus!

1. Alba

Que bé que puguin haver testimonis com aquest per als que encara estan al centre o pels que acaben de començar la ESO. Crec que els consells que dona són molt bons i té tota la raó. Tot el que et cuiden i t’ensenyen a l’institut et servirà per un futur i no om conscients fins que han passat uns anys i ja no som més adults.

Espero que el Marc compleixi tots els seus objectius i sigui feliç amb el que vol fer.

2. Santiago

Quina entrevista més emotiva! Què interessant que un antic alumne faci arribar el seu punt de vista a l’actual alumnat, i què bé que guardi tan bon record de l’institut!

3. Dolors

Trobo que és un exemple genial per obrir les perspectives de molts alumnes que van perduts i que no saben què fer. Hi ha moltes professions i oficis que es valoren poc i que, per contra, aporten molta realització personal. Una entrevista molt interessant i que reflecteix molt bé com la constància i l’esforç poden donar molt bons resultats.

4. samantha.selva

Moltes gràcies per les teves paraules Marc! Ens va fer molta il·lusió veure’t i compartir una estona amb tu!
    Esperem que puguis anar fent realitat tot allò que et proposis.
    Sàpigues que al SIEI de l’Alt Foix, sempre hi haurà una part de tu.