Dades de la Covid a mitjans de curs

16A principis de febrer la Generalitat de Catalunya ha fet públic un comunicat de premsa amb diverses dades relacionades amb l’impacte de la pandèmia als centres educatius. Algunes d’aquestes dades són les següents:

• Centres que han estat confinats:                                                 62
  • Nombre màxim de grups confinats simultàniament:               3.504
  • Percentatge màxim d’alumnes confinats simultàniament:       5,7%
  • Percentatge màxim de docents confinats simultàniament:      2,4%
  • Percentatge màxim de centres amb algun grup confinat:      30,3%
  • Nombre de proves PCR fetes en l’entorn escolar:              751.920
  • Cribratges fets a professionals:                                           112.377

En el nostre Institut, les dades contrasten força amb les generals:

• El centre no ha estat mai confinat totalment
  • Com a màxim hem tingut dos grups confinats simultàniament, durant algun dia (començava el confinament d’un grup i encara no havia acabat el d’un altre grup)
  • Percentatge màxim d’alumnes confinats simultàniament:        14%
  • Percentatge màxim de docents confinats simultàniament:      2,5%
  • Nombre de proves PCR fetes en l’entorn escolar:                     225
  • Cribratges fets a professionals:                                                   39

El cribratge al personal del nostre institut es va fer a finals de gener pel procediment d’auto-mostra: cadascú obtenia una mostra pròpia a partir d’un frotis nasal que es feia amb un kit i unes instruccions facilitades pel departament de Salut. Hi va participar voluntàriament un 87% dels professionals del centre i totes les proves van donar un resultat negatiu.

En els moments de redactar aquest escrit s’estan fent públiques diverses informacions en el sentit que el personal del centres educatius és un dels col·lectius que es considera essencial i, per tant, participarà properament en el procés de vacunació de la població.