Comença un nou curs a l’Institut d’Alpicat

El nou curs comença amb nous alumnes, nou professorat i moltes novetats!

El passat dia dotze de setembre va començar el tercer curs de l’institut d’Alpicat amb seixanta alumnes nous i sis professors nous a l’equip docent. Ensenyament ha considerat que no els hi cal un nou mòdul, ja que els tres cursos poden abastar-se dels dos mòduls amb els que ja havien treballar l’any passat, però han ampliat el pati.

Al no tenir tantes aules com haurien desitjat han canviat el sistema de les classes. Les aules no són les tradicionals aules “A” i “B”. Aquest any han optat per a anomenar les aules sense ús específic amb lletres de l’abecedari grec com ara Alfa, Beta, Sigma, Delta i Gamma. Les aules com el laboratori, l’aula de tecnologia, l’Aula Polivalent 1 i l’Aula Polivalent 2 mantenen el seu nom original. També han canviat lleugerament el seu sistema de treballar i han millorat la comunicació alumne-tutor fent que cada alumne s’hagi de reunir quatre cops a l’any amb el seu tutor individual.

Els estudiants de primer i segon d’ESO segueixen treballant per projectes, però els de tercer ara fan TGA (treball globalitzat d’àmbit), que es divideixen en ciències i lletres. El TGA de lletres es titula “Digue’m com parles i et diré d’on ets”, que tracta dels diferents dialectes i idiomes del món. El de ciències es diu “Alternatives d’energia sostenible a Alpicat”, que ens conciencia sobre la importància de reciclar i de ser el més sostenibles possibles equilibrant les necessitats del medi ambient, les teves necessitats econòmiques i les teves necessitats socials.

Article escrit per Ferran Voltas i Joan Freixenet.