Minories que fan una majoria, La Marató 2019

A l’ERA d’aquesta setmana l’alumnat de 1r i 2n d’ESO ha assitit a una xerrada sobre “Malalties minoritàries”, tema de La Marató d’aquest any. De la mà de la Montse Molina i l’Helena de Dios hem pogut conéixer una mica més la complicada realitat dels que les pateixen. La Montse és infermera a l’hospital Arnau de Vilanova i ens ha parlat sobre les causes, simptomatologies i tractaments de les malalties rares, aquelles que afecten entre un 6% i un 8% de la població. Es calcula que al món n’hi ha més de 7.000 i la majoria tenen una base genètica, afecten a diversos òrgans i sistemes del nostre cos i provoquen una discapacitat intel·lectual o física.

L’Helena de Dios és la mare de l’Àfrica, una preciosa nena de 4 anys afectada de M-CM (Macrocephaly-Capillary Malformation), síndrome que es distingeix per la macrocefàlia i la malformació capil·lar. L’Helena és membre també de l’AMCME (Asociación Macrocefalia con Malformación Capilar de España), entitat sense ànim de lucre que pretén informar, assessorar i recolzar a les persones afectades i als seus familiars. Amb el seu emocionant testimoni vam poder ficar-nos en la pell del pacient afectat i de tots els que l’envolten.

D’altra banda, l’alumnat de 2n d’ESO està treballant en el seu segon projecte, “Cercant Salut”, diferents malalties minoritàries a través d’un TdR (Treball de Recerca) i exposarà les seves investigacions en una Fira solidària que tindrà lloc el dia 13 de desembre a la Sala La Unió d’11:00h a 13:30h. Us hi esperem!