Ens preparem per a la First Lego League

Aquest any l’INS Alpicat participa per primer cop a la First Lego League (FLL) de Lleida, competició internacional que té com a objectiu despertar l’interès per la ciència i la tecnologia entre els joves. Està dirigida a alumnes entre 10 i 16 anys i pensada per a què treballin en equips formats per un màxim de 10 alumnes i un entrenador/a que recolza i guia el grup. Les tasques es divideixen en un projecte d’innovació (en què han de proposar un solució innovadora per tal de resoldre un problema real relacionat amb la temàtica proposada) i el joc del robot (on dissenyen, construeixen i programen robots utilitzant la tecnologia Lego Mindstorms).

El repte d’aquest any és City Shapers on es demana que els equips observin com creixen i evolucionen les ciutats i els edificis i aportin solucions innovadores per a construir un entorn on viure i treballar que perduiri en el temps, utilitzant les eines i la tecnologia d’avui.

El nostre alumnat s’hi presenta des de l’optativa de robòtica de 3r d’ESO. Abans de Nadal es van dividir en dos equips i van celebrar una micro FLL per triar el millor robot per afrontar el repte.

Al gener, l’experta en Ciències Socials del nostre centre, la Gemma Culleré, ens va parlar de les ciutats resilients per a ajudar-nos en el projecte d’innovació.

També hem comptat amb l’assessorament tècnic del Josep Lluís Puyalto, arquitecte de l’Ajuntament d’Alpicat i l’Enric Camarasa, aparellador del poble.

El torneig tindrà lloc el proper 29 de febrer a l’Escola Politècnica Superior de la UdL. Continuem treballant!