Ens apropem a la diabetis amb el Gerard

El passat 29 d’abril, vam dedicar l’ERA (Espai de Reflexió i Aprenentatge) a la diabetis, una malaltia més comuna del que ens pensem però poc coneguda entre els joves.

I qui millor per parlar-nos de la seva experiència que el Gerard, un alumne de 1r que pateix aquesta malaltia des dels 7 anys. A més, vam poder comptar amb la participació de la Mariona i la Laia, alumnes de 2n, que ens van presentar la part teòrica i alguns conceptes específics de la malaltia que ja havien treballat en un projecte anterior.

Ens van explicar que la diabetis és una malaltia metabòlica que es caracteritza perquè l’organisme fa un ús escàs de la glucosa. La glucosa és un sucre que, un cop a les cèl·lules, actua com a font d’energia per tal de dur a terme els processos vitals. Si el cos és incapaç d’aprofitar-la, en lloc de penetrar a les cèl·lules, s’acumula a la sang i provoca una hiperglucèmia (l’augment del nivell de glucosa a la sang).

Per tal que la persona amb diabetis prengui part activa en el seu tractament, són requeriments bàsics el coneixement de la malaltia, identificar els senyals d’alerta i saber com actuar davant de qualsevol eventualitat.

El tractament es basa en tres punts bàsics, que han d’estar en equilibri perquè interactuen contínuament entre ells: activitat física, alimentació i medicació.