Ens apropem a la cultura escocesa amb els “Céilidhs”

El passat dijous dia 17, el David Vivanco, de nacionalitat escocesa, va venir al centre a ensenyar-nos en què consisteixen els “céilidhs”, una celebració relacionada amb la dansa tradicional dels pobles gaèlics.

Abans que apareguessin les discoteques i clubs nocturns, se celebraven “céilidhs” a la majoria de les ciutats i ajuntaments dels pobles els divendres o dissabtes a la nit, eren un lloc de trobada per als joves. Aquestes encara són molt populars en diverses àrees rurals d’Irlanda i Escòcia. És freqüent que alguns clubs i institucions com clubs esportius, escoles i universitats organitzin “céilidhs” de forma regular.

Tots els alumnes de 1r i 2n d’ESO van poder gaudir al llarg del matí d’aquestes danses i també van conèixer una mica més la cultura musical amb diverses peces interpretades amb la gaita i amb una flauta que ens recordava molt a la nostra gralla.