Classificats per a la final de la Copa Cangur 2020

El passat dijous 30 de gener vam participar a la Copa Cangur, competició matemàtica per equips que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques arreu dels Països Catalans. Enguany han participat 451 equips (3157 alumnes). L’Institut d’Alpicat hi ha participat amb tres equips formats per alumnes de 2n i 3r d’ESO (tal i com demana el reglament). La nostra seu va ser l’Institut La Mitjana, on vam competir amb l’Institut Josep Lladanosa, el Torre Vicens, La Mitjana, Sagrada Família i el  Mirasan.

En el concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant l’estratègia d’equip és molt important. A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.

La primera fase del concurs se celebra en una trentena de seus locals repartides arreu del territori. El primer equip classificat de cada seu, juntament amb els campions de l’any anterior, es classifiquen per la gran final nacional. Els primers classificats a la fase nacional obtenen un passi per a participar en la final internacional (que es fa en línia des del propi centre) amb equips d’altres països.

L’equip guanyador del nostre centre ha estat format per l’Ares González, la Laura González, la Paula Requena, la Laia Soler, l’Ona Moreno, l’Eloi Lamora i el Roger Valentines. Volem agrair a tots els alumnes particpants el seu compromís i esforç.

Ens veiem el 5 de març a Montmeló!