Verona, Venècia, Florència, Siena…

De nou, la darrera setmana abans de l’aturada per Setmana Santa ha sigut l’escollida per fer el viatge de fi d’etapa de l’alumnat de 4t d’ESO. Després de la magnífica experiència de l’any passat a Itàlia, enguany hem repetit país, tot i que en aquest cas ens hem allunyat de la majestuositat de Roma per visitar altres indrets com Sirmione, Verona, Venècia, Siena o San Giminiano; juntament amb Florència, on ja ens vam aturar el curs passat.

Aquests sis dies de convivència ens han permès relacionar-nos, enriquir-nos, adaptar-nos a altres formes de veure la vida i, per descomptat, descobrir alguns dels punts més emblemàtics del centre d’Itàlia.

El punt de partida va ser el diumenge 17 de març quan, 113 alumnes pujaven a dos autocars, juntament amb 9 professors, per emprendre 14 hores de viatge fins a Sirmione, un petit poble ubicat al sud del Lago di Garda. Després d’esmorzar i visitar el poble, vam posar rumb al següent destí: Verona. Allà vam visitar la ciutat acompanyats d’uns guies locals que ens van explicar els orígens de la ciutat i les seves curiositats.

L’endemà, va ser el torn de Venècia. A primera hora del matí vam pujar a un vaporetto que ens va conduir fins al voral de la Piazza San Marco. Després d’unes hores lliures per perdre’ns pels carrers i pels canals de la ciutat, a la tarda vam visitar el Palau Ducal, on vam conèixer el funcionament de la ciutat durant els seus anys d’esplendor.

L’endemà, el destí va ser Florència, bressol del Renaixement. De nou, temps per descobrir la ciutat i havent dinat, una visita guiada per conèixer els secrets de la capital de la Toscana.

El darrer dia a terres italianes va servir per passejar per San Gimignano, una petita vila emmurallada d’origen medieval, erigida dalt d’un turó de la Toscana. A l’hora de dinar vam desplaçar-nos fins a Siena, la darrera parada del viatge.

De nou, el retorn a casa va ser amb ferri. Les dues hores que separen Siena de Civitavecchia van servir per recarregar forces i així encarar la nit de festa a alta mar. 20 hores de navegació ens separaven del Port de Barcelona, on pujaríem de nou a l’autocar fins a Sarrià de Ter.