Participació de l’alumnat de 1r d’ESO al programa “Les 100tífiques”

El passat divendres dia 10 de febrer, per celebrar el Dia Mundial de la Dona i la Nena en la Ciència, l’alumnat de 1r d’ESO va participar en les xerrades que organitza el programa Les 100tífiques.

Dirigit per la Fundació Catalana de Recerca i innovació, el Barcelona Institute of Science and Thecnology i j la Generalitat de Catalunya, el programa Les 100tífiques pretén donar visibilitat i destacar el paper estratègic de les dones en la ciència i la tecnologia. Per aquest motiu, cada any s’organitza una xerrada dels alumnes de 1r ESO dels instituts de tot Catalunya amb una científica, la qual explica la seva experiència personal, acadèmica, professional i vital.

L’objectiu és desmitificar la imatge que es té de la ciència, eliminar els estereotips i animar els alumnes, però sobretot les alumnes, a emprendre carreres professionals en qualsevol dels àmbits de la ciència.

La nostra científica ha estat la Irene Josa, que va estudiar un grau en Enginyeria civil a la Universitat Politècnica de Catalunya. Actualment resideix a Londres, ja que ha anat a fer un postdoctorat a la University College London i s’ha especialitzat en economia circular de les construccions i obres civils.

Va ser una xerrada molt propera, enriquidora i pedagògica.

Moltes gràcies, Irene, i al programa Les 100tífiques!