La Setmana cultural sacseja l’institut

La darrera setmana abans de les vacances de Nadal a l’institut de Sarrià organitzem la Setmana cultural, un seguit de jornades carregades d’activitats que pretenen acostar la cultura als nostres estudiants. Durant quatre dies trenquem amb les limitacions del marc horari habitual per abordar diversos àmbits relacionats amb les humanitats. Així, la música, l’art, la dansa i la literatura, juntament amb el conjunt d’actituds i valors que les articulen, se situen al centre de la proposta educativa.

A 1r d’ESO es van organitzar diferents tallers, entre els quals destaquen els de primers auxilis, escriptura creativa, dansa folk, ioga, cuina amb xocolata i Scrabble.

L’alumnat de 2n va aprofitar per participar en tallers de dansa escocesa i rumba, per practicar el joc del bèlit, per realitzar un taller de papiroflèxia i begudes energètiques i visitar el castell de Montsoriu.

A 3r, aprofitant el 5 days to dance, van elaborar individualment un projecte que consistia a dissenyar i organitzar una gira per representar l’actuació musical en diferents localitats.

En el cas de 4t, la Setmana cultural s’ha articulat a partir dels dos pilars de les tutories: l’orientació postobligatòria i el servei comunitari. D’entre altres activitats, durant aquests dies l’alumnat ha visitat la Fundació Els Joncs i ha impartit tallers formatius de Música, Educació Física, Robòtica, Visual i Plàstica i Física i Química als seus usuaris; ha rebut la visita de l’escriptora Maite Carranza; ha jugat a bàsquet amb cadira de rodes, ha assistit a diverses xerrades formatives i ha visitat dues facultats de la UdG.