El gran joc de l’escalfament.

Des de la matèria d’Educació Física, l’alumnat de 1r d’ESO ha recopilat diversos exercicis d’escalfament (de les diferents fases de què consta) mitjançant un GRAN JOC.

Funcionament del joc:

1. Hi ha un gran taulell amb 52 caselles.
  2. Cada grup cooperatiu utilitza una fitxa de joc, relativa a una dona que és un referent en el seu esport: Alexia Putellas (futbol), Dalilah Muhammad (salt de tanques), Valerie Adams (llançament de pes), Carolina Marín (bàdminton), Emily Scarratt (rugbi) i Mireia Belmonte (natació).
  3. Es tira un GRAN DAU i s’avança en funció del número que et toca.
  4. Els membres del grup hauran d’anar a cercar el número que els ha tocat, ubicats a  la zona delimitada.
  5. Seguidament, giren el número i llegeixen el repte que caldrà superar per poder seguir avançant.
  6. Realitzen el repte cooperatiu.
  7. En superar el repte amb èxit, recopilen un exercici d’escalfament i el fan a la zona determinada.
  8. Finalment, poden tirar el dau i seguir el mateix procés.

Guanyarà l’equip que hagi aconseguit recopilar el màxim nombre d’exercicis d’escalfament en finalitzar el joc.

Contextualització de la sessió: (sessions de dues hores cada una)

– A la sessió 1 l’alumnat ha participat a diversos jocs, on han obtingut les principals característiques de les diferents parts d’una sessió d’entrenament o d’Educació Física (escalfament, part principal i tornada a la calma).

– A la sessió 2 es realitza el GRAN JOC, on l’alumnat recopila exercicis d’escalfament de les diferents fases de què consta (AMEI = Activació; Mobilitat articular; Estiraments actius; Intensitat).

– A la sessió 3 l’alumnat, en els mateixos grups cooperatius que en el GRAN JOC, han de dissenyar una sessió d’entrenament per a la seva esportista:

• El professor ha classificat els exercicis d’escalfament i l’alumnat n’ha d’escollir 6 de cada fase i 4 de la fase d’activació.
  • A més, s’hauran d’inventar 2 nous exercicis d’escalfament i saber-los classificar.
  • Hauran de buscar 3 activitats de la part principal adequats a cada esport (poden usar els ordinadors).
  • Finalment, caldrà que cerquin 6 estiraments en una pàgina web marcada pel professor (almenys 3 hauran de ser dels grups musculars més treballats durant la sessió.

Avaluació:

Coavaluació dels components de cada grup cooperatiu en relació a l’esforç mostrat en la consecució dels reptes i en l’elaboració de l’entrenament, mitjançant la tècnica del llapis al mig.

Heteroavaluació del producte final (sessió d’entrenament) mitjançant una rúbrica (prèviament presentada a l’alumnat).