Des de la matèria d’Educació Física, l’alumnat de 1r d’ESO ha recopilat diversos exercicis d’escalfament (de les diferents fases de què consta) mitjançant un GRAN JOC.
Funcionament del joc:
- Hi ha un gran taulell amb 52 caselles.
- Cada grup cooperatiu utilitza una fitxa de joc, relativa a una dona que és un referent en el seu esport: Alexia Putellas (futbol), Dalilah Muhammad (salt de tanques), Valerie Adams (llançament de pes), Carolina Marín (bàdminton), Emily Scarratt (rugbi) i Mireia Belmonte (natació).
- Es tira un GRAN DAU i s’avança en funció del número que et toca.
- Els membres del grup hauran d’anar a cercar el número que els ha tocat, ubicats a la zona delimitada.
- Seguidament, giren el número i llegeixen el repte que caldrà superar per poder seguir avançant.
- Realitzen el repte cooperatiu.
- En superar el repte amb èxit, recopilen un exercici d’escalfament i el fan a la zona determinada.
- Finalment, poden tirar el dau i seguir el mateix procés.
Guanyarà l’equip que hagi aconseguit recopilar el màxim nombre d’exercicis d’escalfament en finalitzar el joc.
Contextualització de la sessió: (sessions de dues hores cada una)
– A la sessió 1 l’alumnat ha participat a diversos jocs, on han obtingut les principals característiques de les diferents parts d’una sessió d’entrenament o d’Educació Física (escalfament, part principal i tornada a la calma).
– A la sessió 2 es realitza el GRAN JOC, on l’alumnat recopila exercicis d’escalfament de les diferents fases de què consta (AMEI = Activació; Mobilitat articular; Estiraments actius; Intensitat).
– A la sessió 3 l’alumnat, en els mateixos grups cooperatius que en el GRAN JOC, han de dissenyar una sessió d’entrenament per a la seva esportista:
- El professor ha classificat els exercicis d’escalfament i l’alumnat n’ha d’escollir 6 de cada fase i 4 de la fase d’activació.
- A més, s’hauran d’inventar 2 nous exercicis d’escalfament i saber-los classificar.
- Hauran de buscar 3 activitats de la part principal adequats a cada esport (poden usar els ordinadors).
- Finalment, caldrà que cerquin 6 estiraments en una pàgina web marcada pel professor (almenys 3 hauran de ser dels grups musculars més treballats durant la sessió.
Avaluació:
– Coavaluació dels components de cada grup cooperatiu en relació a l’esforç mostrat en la consecució dels reptes i en l’elaboració de l’entrenament, mitjançant la tècnica del llapis al mig.
– Heteroavaluació del producte final (sessió d’entrenament) mitjançant una rúbrica (prèviament presentada a l’alumnat).