Primera jornada d’orientació de 4t: «I ara, què?»

Aquest divendres, l’alumnat de 4t ha participat en la primera jornada d’orientació organitzada des del nostre centre. Aquesta ha sigut la segona part d’un cicle que es va iniciar la setmana passada quan, dos representants de cada un dels batxillerats que s’imparteixen al centre, van impartir una xerrada a tot l’alumnat de 4t explicant el funcionament d’aquests estudis postobligatoris.

La jornada d’avui ha engegat amb la xerrada d’orientació «I ara, què?», impartida per dues professionals del SOC (Servei d’Ocupació de Catalunya). A continuació, s’ha ofert una xerrada pels alumnes interessats en els estudis PFI.

Després del pati, ha sigut el torn de les xerrades sobre els cicles formatius. Representants de l’Institut Narcís Xifra i de l’Institut Pla de l’Estany han dut a terme dues xerrades sobre el funcionament dels estudis i dels cursos que imparteixen. Així, l’alumnat interessat en aquestes sortides ha pogut preguntar i resoldre dubtes.

El plat fort del dia ha arribat en les dues darreres hores, quan l’alumnat ha pogut voltar per una trentena de taules on conversar amb estudiants i professionals de diferents sectors. Durant aquesta franja, han conegut de primera mà l’experiència formativa i laboral de sectors tan diversos com la salut, l’enginyeria, les ciències, les humanitats, l’educació, l’economia, l’esport o la seguretat.