Iniciem un projecte d’intercanvi europeu (ERASMUS+): ARCÀDIA

En aquest segon curs de vida intensa a l’Institut de Sarrià comencen a agafar forma moltes iniciatives que fins ara només eren projectes, idees, somnis …

El que us presentem avui és el projecte ARCÀDIA. Aquest projecte pretén connectar-nos directament a aquest patrimoni natural que és el riu Ter i compartir-lo tant amb els nostres conciutadans com amb altres escoles i instituts d’Europa.

El dimarts 17 de novembre va tenir lloc la primera trobada en forma de laboratori d’idees / Lab-Talk amb la nostra escola germana en aquest projecte que és l’Escola Carme Auguet de Girona amb la qual també compartim el mateix entorn fluvial.

Una representació dels nostres alumnes es va desplaçar fins a l’escola Carme Auguet, que ens va acollir en aquesta ocasió, per definir els objectius en aquesta fase inicial del projecte ARCÀDIA, en marc dels programes europeus ERASMUS+.

En aquesta trobada hi vam participar alumnes i docents dels 2 centres educatius implicats en el projecte, el Consorci del Ter, el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM) i el CRP del Gironès. Els alumnes dels dos centres ja havien fet un treball previ, reflexionant sobre unes preguntes que van servir com a base per establir el diàleg entre tots els presents.

Vam sortir amb un camí inicial marcat, amb decisions per consensuar a l’institut, feina per organitzar, compartir i fer, … i sí, també amb moltes ganes de seguir el viatge a ARCÀDIA.