Estrenem els segons projectes de franja de quart

Aquesta setmana hem estrenat els segons projectes de franja de quart.

Genoma SQV

Els alumnes que han triat aquesta optativa hauran de seleccionar problemes de SQV que es puguin solucionar a partir de coneixements d’arquitectura i d’enginyeria genètica. Per aconseguir-ho ara estan construint una base de biologia cel·lular. En concret, han plantejat preguntes sobre les plantes que tenim al centre i formulat les respostes.

Paral·lelament, uns altres alumnes estan adquirint els coneixements d’arquitectura bàsics amb l’objectiu de desenvolupar una estructura arquitectònica projectada virtualment i dins d’un pla urbanístic concret, que haurà de donar resposta als problemes mediambientals i/o de confort dels habitants del futur mitjançant el concepte de nano-arquitectura

Finances personals

Els alumnes que desenvolupen aquest projecte hauran d’aprendre a gestionar, incialment, les seves finances i, posteriorment, les finances d’una família. Quin cotxe es pot comprar una família sense endeutar-se en excés? Aquesta és la pregunta que hauran d’acabar responent de forma justificada.

De moment, aquesta setmana l’hem dedicada a conèixer l’eina informàtica que serà d’ús imprescindible, els fulls de càlcul.