Presentem els àlbums il·lustrats a les classes d’educació infantil

Aquesta setmana els alumnes de 1r d’ESO han anat a explicar els seus àlbums il·lustrats a les classes d’educació infantil de l’Escola Purificació Salas. La iniciativa es remunta unes setmanes enrere quan, després de presentar a la matèria de Llengua Catalana la teoria de la narració i un exemple d’àlbum il·lustrat (Un llibre, d’Hervé Tullet), se’ls va encarregar que, per parelles, creessin el seu propi i original àlbum il·lustrat interactiu per a presentar-lo a una de les classes d’educació infantil de l’escola. Després de crear-los, coavaluar-los i refer aquelles petites coses a millorar (afegir-hi creativitat, corregir les faltes d’ortografia, millorar les imatges…), vam buscar una estona en que els alumnes de 1r d’ESO poguessin explicar els seus contes als més petits.

La valoració de l’activitat en general ha estat molt positiva. De fet, alguns dels alumnes de l’institut han demanat repetir l’experiència perquè els ha agradat la reacció dels més menuts davant dels àlbums il·lustrats que ells mateixos van crear. Des d’aquí volem donar les gràcies especialment a les classes de les Vaques, dels Gats i dels Invisibles i a l’equip de mestres.