Comencem els segons projectes d’àmbit del trimestre

Avui hem iniciat els segons projectes del trimestre. A 1r d’ESO tornaran a la Prehistòria, els de 2n coneixeran escriptors que tenen carrers dedicats a Sant Quirze i els de 3r coneixeran els efectes de les drogues en el nostre organisme.

Tornem a la Prehistòria

Avui a 1r d’ESO hem començat un llarg viatge en el temps per tornar a la Prehistòria. Després de la recerca inicial, cada grup s’especialitzarà en una etapa concreta i pel producte final hauran de convertir-se en protagonistes per representar una situació quotidiana ben contextualitzada, amb roda del temps inclosa.

Escriptors al carrer

Avui els alumnes de 2n d’ESO han començat el projecte de l’àmbit lingüístic Escriptors al carrer. Durant les properes setmanes hauran de complir amb el repte que ens demanen des de la regidoria de cultura de l’Ajuntament de Sant Quirze: idear un itinerari literari pels carrers del poble amb noms d’escriptors i escriptores. Per tant, els caldrà saber-ne més de l’autor/a assignat, la seva obra i l’època en la que va viure, i portar a terme una performance a l’exterior per tal d’inaugurar l’itinerari.

La teva resposta

A tercer hem engegat el projecte d’àmbit Cientificotecnològic La teva resposta. Hem plantejat diferents situacions que poden viure els alumnes a on se’ls ofereixi una droga. Quina seria la seva resposta? Durant aquests dies els alumnes faran recerca sobre la funció de relació, sobre el sistema nerviós i sobre drogues per poder tenir arguments per donar, finalment, la seva resposta. Els alumnes prepararan el I Simposi sobre drogues, dimecres dia 14/02 de 13 a 14, obert a les famílies.

Avui també ens ha visitat la Cristina Delgado, membre del Projecte Home, que ens ha fet una introducció de conceptes importants sobre drogues i vivències personals amb persones que pateixen l’addicció. Ella serà qui farà la xerrada per les famílies del centre dimecres vinent a les 7 de la tarda.