SETMANA DE LA CIÈNCIA 2023

GRAELLA D’ACTIVITATS

Ja falta poc perquè arribi la 28a Setmana de la Ciència, que tindrà lloc del 10 al 19 de novembre.

Cada curs, des del departament de Ciències Experimentals de l’Institut La Mitjana, preparem activitats per als diferents nivells d’ESO i Batxillerat, i aquest curs no podia ser d’una altra manera.

Us fem un resum:

– L’alumnat de 1r d’ESO anirà a l’Arborètum i realitzarà el repte d’un Escape Room per trobar la vacuna de la Covid-19 al laboratori de Biologia. A més a més, gaudiran d’una activitat sobre astronomia impartida per una alumna de 2n de Batxillerat.

– A 2n d’ESO, realitzaran un taller amb l’alumnat de l’Escola La Mitjana, faran experiments sobre densitat i construiran circuits elèctrics amb llimona. Ens encanta rebre visites de l’alumnat de l’escola!

– A 3r d’ESO, tenen més reptes, concretament dos Breakouts. D’una banda, un sobre l’àtom i la taula periòdica; i, de l’altra, un altre sobre l’anatomia dels sentits.

– A 4t d’ESO, l’alumnat de Física i Química i el de Biologia i Geologia ha visitat una exposició sobre Joan Oró a l’Institut d’Estudis Ilerdencs i ha realitzat un taller sobre reaccions químiques al Caixaforum.

– A Batxillerat, l’alumnat de 1r, a banda d’haver participat en les mateixes activitats que el de 4t d’ESO, també assistirà a l’espectacle “Monòlegs científics. Any Joan Oró”, que tindrà lloc al Teatre de l’Escorxador. Per la seva banda, l’alumnat de 2n de totes les optatives de modalitat científica, ha assistit al Camp d’Aprenentatge de la Vall de Boí per gaudir de dos dies d’experiències pràctiques de tots els àmbits de la ciència.

I, per finalitzar, l’alumnat de Física de 1r i 2n ha realitzat un taller sobre aeronàutica

Esperem que l’alumnat gaudeixi molt amb totes aquestes experiències científiques!

Salut i ciència!