Setmana de la ciència.

Ja fa 25 anys que a mitjans de novembre es celebra a nivell català la Setmana de la Ciència. Diferents institucions organitzen múltiples activitats per estimular vocacions científiques i apropar els alumnes a la ciència d’una manera més original i propera.

Cada any es proposen diferents temàtiques, i enguany el tema estrella és la COVID-19. Us deixem la web de la Fundació Catalana de la Recerca, entitat organitzadora, per si teniu curiositat: https://setmanaciencia.fundaciorecerca.cat/frontend/home.asp

El Departament de Ciències experimentals de l’INS La Mitjana hem preparat una oferta variada d’activitats pels diferents nivells d’ESO i Batxillerat, amb versió Covid, com tot enguany!

Resumint:

– Els de 1r d’ESO tindran el repte d’un Escape Room al laboratori de Biologia. Han robat la vacuna dels laboratoris Astrazeneca-Oxford i hauran de demostrar els seus coneixements de ciències per trobar-la.

– A 2n i 3r d’ESO elaboraran Gel hidroalcohòlic.

– A  3r i 4t d’ESO tenen un altre repte, un Breakout sobre l’àtom i la taula periòdica.

– Els de 4t d’ESO, a Biologia, han aconseguit visibilitzar ADN propi, repte llençat per una Dra en Genètica, Gemma Marfany, i han seguit la conferència en Youtube directe amb altres instituts de Catalunya.

– Batxillerat debatrà sobre la pandèmia. Estem preparats? A més, la setmana passada van tenir unes pràctiques de Biologia i de Tecnologia Industrial a càrrec de professorat del Camp d’Aprenentatge de la Vall de Boí, sobre fotosíntesi i cel·les fotovoltaiques.

Us convidem a preguntar-los als alumnes què els ha semblat…

Salut i ciència!