FLL First Lego League celebrada a Lleida. ARDUINO BCN

PARTICIPACIÓ A LA FIRST LEGO LEAGUE – 1r PREMI DISSENY DEL ROBOT

El passat dissabte 16 de febrer, un grup de deu alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de Tecnologia va participar a la competició de robòtica “First Lego League”, que va tenir lloc al Campus Universitari de Cappont, a l’edifici de CCCT.

La temàtica d’enguany era “Into Orbit” i tenia com a objectiu que els equips participants aportessin idees per millorar la vida dels astronautes a l’espai. Així, per una banda, l’alumnat havia de dissenyar i programar un robot per aconseguir fer unes missions i, per l’altra, havia d’elaborar un projecte científic per donar solució al problema plantejat.

El robot es va dissenyar utilitzant tres sensors de llum/color i una pala multifuncional que podia arrossegar, traslladar, colpejar, etc. També es va utilitzar un sistema de transmissió de dues rodes dentades per augmentar la força de la pala per colpejar.

En el projecte científic, anomenat “Detecció i millora de l’estat emocional dels astronautes”, l’alumnat va programar una placa d’Arduino amb dos sensors (un pulsòmetre i un de conductivitat de la pell) per mesurar el nivell d’estrès dels astronautes. Segons els valors de les pulsacions i de la sudoració, l’aparell alertava l’astronauta que sobrepassava el nivell òptim.

Així doncs, l’alumnat va fer un molt bon paper i va aconseguir endur-se el 1r Premi IFR al Disseny del Robot, lliurat per Josep Manel Andrés, director de serveis IFR. Es tracta del major reconeixement atorgat a un equip FLL, per ser l’equip que ha sorprès pel seu treball innovador i creatiu de forma global en el disseny mecànic, programació i estratègia i innovació del robot.

+FOTOS LEGO

+FOTOS FIRA  ARDUINO BARCELONA