ASPID desenvolupa el Servei Comunitari amb l’Institut la Mitjana

El Servei Comunitari, és un projecte que es desenvolupa entre un centre educatiu i una entitat social, que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

En aquest context, ASPID té conveni amb dos instituts de Lleida, l’INS La Mitjana és un d’ells, per tal que els seus alumnes de 4t d’ESO puguin dur a terme un projecte de caire social emmarcat dins el Servei Comunitari, que els permeti conèixer noves realitats i estils de vida.

El projecte de Servei Comunitari que hem desenvolupat consta de dues parts. En primer lloc, d’una xerrada de sensibilització en la qual presentem la nostra entitat als alumnes i treballem aspectes relatius al món de la discapacitat, promovent la reflexió crítica entorn diferents conceptes com són l’autonomia personal, la vida independent, l’accessibilitat i les barreres arquitectòniques… entre d’altres. En aquestes sessions hi participen col·laboradors d’ASPID amb discapacitat física, els quals expliquen la seva experiència i resolen dubtes i inquietuds dels alumnes, trencant amb els tabús i estereotips.

En segon lloc, els alumnes han de dur a terme un projecte propi. En el cas de l’INS La Mitjana durant el curs 2016-2017 un grup d’alumnes va elaborar un videoreportatge sobre discapacitat i vida independent, en el que van participar col·laboradors d’ASPID. La nostra enhorabona a aquests estudiants tant treballadors pel resultat final!

D’altra banda, des d’ASPID en col·laboració amb l’INS La Mitjana i altres donem continuïtat al Servei Comunitari pel curs 2017-2018 per tal que nous alumnes puguin conèixer noves realitats i dur a terme nous projectes.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *