Xerrada sobre matemàtiques celestials

El dia 3 de novembre l’alumnat de 1r d’ESO va gaudir d’una xerrada sobre matemàtiques aplicades a l’astronomia: la matemàtica celeste. Va ser a càrrec de l’Esther Barrabés, del departament d’informàtica, matemàtica aplicada i estadística de la UdG.

L’alumnat de 1r d’ESO ha tractat temes d’astronomia en diferents assignatures, que s’han complementat amb aquesta xerrada per introduir-hi les matemàtiques. L’Esther ens ha explicat temes molt tècnics i complexos amb un llenguatge molt accessible i proper, que ha acostat a l’alumnat a aquest món de la recerca.

Hem parlat sobre missions espacials, sobre què són els models de la ciència, sobre la navegació espacial i la transferència de Hohmann i els flybys i hem fet una reflexió sobre la brossa espacial que estem acumulant al voltant del nostre planeta.

Ens va agradar molt, esperem tornar-ho a repetir!

Esther Barrabés explicant les diferents missions espacialsEsther Barrabés explicant les diferents missions espacials

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut