Dia de la Pau

Avui dia 30 de gener és el dia escolar de la pau i la no-violència. A l’Institut de la Miquela l’hem volgut commemorar sortint al pati i fent una fotografia de tot l’alumnat fent un símbol de la pau.

L’any 2021 hi va haver 32 conflictes armats al món, i més de la meitat van ser d’alta intensitat. Molts d’ells van afectar més d’un sol país i van agafar un caire internacional per la participació d’altres països en la venta d’armament, en l’explotació de recursos i matèries primeres o en la rebuda de refugiats de guerra. Molts d’aquests conflictes ja fa temps que van començar, com la guerra de Síria, i molts han continuat durant el 2022. Durant l’any passat n’hi va haver d’altres que van esclatar, com la guerra d’Ucraïna, i que encara duren.

Però, què vol dir pau? Entenem la pau com a “absència de guerra”? Sota aquest paraigües hi ha molta part de la població que no viu preservant la seva integritat, que no viu segura. I és que pau també ha d’incloure que no hi hagi violències, ni personals, ni culturals ni institucionals. Viure en pau vol dir viure lliures de tot tipus de violència.