Convocatòria d’eleccions al consell escolar

CONVOCATÒRIA D’ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

El Departament d’Educació ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels Centres Docents públics de Catalunya. El procés electoral s’efectuarà per renovar la meitat dels membres de cadascun del sectors que formen els consells escolars.

Què és un Consell Escolar?
El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre, amb funcions en l’àmbit de la programació general, i en el seguiment i avaluació de les seves activitats.

Quina és la composició del Consell Escolar del nostre institut:
● El director del centre, que n’és el president.
● La cap d’estudis.
● El secretari (amb veu però sense vot).
● 1 representant de l’Ajuntament.
● 5 representants del sector professorat.
● 3 representants del sector pares, mares o tutors/es de l’alumnat, inclòs 1 pare/mare representant de l’AMPA.
● 2 representants del sector alumnat.
● 1 representant del personal d’administració i serveis (PAS).

TOTAL = 15 membres del Consell Escolar del Centre.

Procediment d’elecció o renovació dels membres del Consell Escolar. SECTOR FAMÍLIES, ALUMNAT, PROFESSORAT i PAS.
▪ A partir del 2 de novembre podeu comprovar el cens al plafó informatiu del vestíbul del centre.
Les persones que vulguin ser candidats/tes tenen fins el proper 15 de novembre per omplir imprès corresponent que es troba disponible a la web del centre i que també es lliurarà als diferents sectors. El document s’entregarà a la direcció del centre.

▪ Votacions: les votacions són personals, directes i secretes. Els membres del Consell Escolar són escollits per quatre anys. Cada dos anys es renova la meitat dels membres representants del professorat, famílies, alumnat i PAS i (aquestes eleccions són 3 membres del sector professorat, 1 de l’alumnat, 1 de les famílies i 1 del PAS).

MES DIA HORA LLOC ACTE
NOVEMBRE 2 09:00 Tauler d’anuncis del centre Publicació del cens sector professorat, famílies, alumnat i PAS.
2, 3 i 6 09:00-10:00 Despatx de Direcció Presentació reclamacions al cens
8 09:00 Despatx de direcció. Sorteig designació membres mesa electoral famílies i alumnat.
9 10:00 Despatx direcció Constitució mesa sector alumnat
9 10:20 Sala professorat Constitució mesa sector professorat
9 10:40 Secretaria del centre Constitució sector PAS
9 16:00 Despatx direcció Constitució mesa sector famílies