Xerrada sobre les situacions de risc.

Durant aquesta setmana i la passada, dos agents dels Mossos d’Esquadra han fet una sèrie de xerrades dirigides als alumnes de 3r curs d’ESO i de 1r de Batxillerat sobre les diferents situacions de risc amb què es poden haver d’enfrontar.

Els agents encarregats de les xerrades han parlat amb els nostres alumnes de situacions molt diverses que els poden afectar: baralles, bullyng, assetjament i violència sexual, internet, ús de mòbils, consum i tràfic de drogues, furts i robatoris, etc. També s’ha informat els alumnes de qüestions que demanaven ells mateixos i que indiquen la seva preocupació per aquests temes. Per això s’ha parlat, també, de què es considera o no una arma blanca, a partir de quina edat és obligatori el DNI, quines substàncies són il·legals, com actuar si s’és víctima o testimoni de violència de gènere o de bullying i les conseqüències legals i la imputabilitat que poden tenir els actes segons l’edat de qui els fa.

Durant les diverses xerrades, els Mossos han aprofitat per donar indicacions clares als nostres alumnes sobre quina és la millor manera d’actuar i de protegir-se davant d’una situació de risc.

A finalitzar les xerrades, els alumnes han valorat positivament la utilitat de rebre informació objectiva i clarificadora que desmunta molts dels rumors populars que circulen sobre aquestes qüestions.